دستور آشپزی

طرز تهیه خورش مرغ افشاری؛ مرغ را به سبک رستورانی درست کن!

در نهایت

طرز تهیه خورش مرغ افشاری

همیشه وقتی نوبت به آشپزی می‌رسه، دوست داریم چیزی خوشمزه و متفاوت امتحان کنیم، نه؟ طرز تهیه خورش مرغ افشاری دقیقاً یکی از اون دستورهاییه که می‌تونه تنوع خوبی به سفره‌هامون بده. خورش مرغ افشاری با ترکیب میوه‌های خشک و طعم‌های عالی که داره، می‌تونه نظر هر کسی رو به خودش جلب کنه. بیا با هم این دستور پخت خوشمزه رو امتحان کنیم.

برای تهیه خورش مرغ افشاری، اول قیسی و آلو رو خیس کنید تا نرم شن. سینه مرغ رو به قطعات کوچیک ببرید و کنار بذارید. پیاز و سیر رو تفت بدید تا طلایی شن، بعد مرغ و ادویه‌ها رو اضافه کنید و خوب سرخ کنید. رب گوجه و میوه‌های خیس خورده رو هم بیفزایید و با آب جوش بذارید بپزه تا جا بیفته. آخر سر آبغوره رو اضافه کنید و نمکش رو تنظیم کنید. بعدش هم که دیگه وقت نوش جان کردنه با کته داغ!

مواد لازم برای ۲ نفر مقدار
سینه مرغ کامل بدون استخوان و پوست ۱ عدد
برگ قیسی خرد شده ۱۰ عدد
آلو خشک بدون هسته ۱۵ عدد
پیاز خرد شده ۱ عدد
سیر له شده ۱ حبه
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
آبغوره ترش ۱/۴ پیمانه
زعفران دم کرده ۱ قاشق چایخوری
کره و روغن مایع به مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، ادویه کاری، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه خورش مرغ افشاری

مرحله ۱: آماده‌سازی مواد خشک

ابتدا قیسی‌ها و آلوهای خشک را تمیز بشویید و داخل کمی آب خیس کنید تا نرم شوند. این کار می‌تواند زمان پخت خورش را کاهش دهد و باعث می‌شود که طعم میوه‌ها به خوبی در خورش نفوذ کند.

مرحله ۲: خرد کردن و دم کردن زعفران

سینه مرغ را به قطعات متوسط خرد کنید تا در طول پخت به خوبی طعم‌دار شوند. زعفران را با کمی شکر در هاون بسابید و با مقداری آب یخ دم کنید تا رنگ و عطر بهتری داشته باشد.

مرحله ۳: تفت دادن پیاز و سیر

پیازها را پوست بگیرید و به صورت نگینی خرد کنید. در قابلمه‌ای مقداری کره و روغن بریزید و پیازها را اضافه کنید. پیازها را تا زمانی که طلایی و نرم شوند تفت دهید. سیر له شده را اضافه کنید و کمی تفت دهید تا عطر آن بلند شود.

مرحله ۴: سرخ کردن مرغ

مرغ خرد شده را به همراه کمی زردچوبه و فلفل سیاه به قابلمه اضافه کنید و تفت دهید تا تکه‌های مرغ سرخ شده و کاملا تغییر رنگ دهند. سپس زعفران دم کرده را اضافه کنید تا عطر و طعم زعفران به خورب شما اضافه شود.

مرحله ۵: افزودن ادویه و آب

پس از اینکه مرغ به خوبی با ادویه‌ها تفت داده شد، ادویه کاری را به همراه ۱ لیتر آب جوش به قابلمه اضافه کنید. شعله را زیاد کنید تا به سرعت به جوش آید و سپس شعله را کم کنید تا خورش با حرارت ملایم پخته شود.

مرحله ۶: تفت دادن رب گوجه فرنگی

زمانی که مرغ نیمه پخته شد، رب گوجه فرنگی را در کمی روغن تفت دهید تا رنگ بهتری بگیرد و بوی خامی آن گرفته شود. سپس رب را به خورش اضافه کنید.

مرحله ۷: افزودن میوه‌های خشک

آلو و قیسی خیس خورده را به خورش اضافه کنید. مخلوط کردن میوه‌ها با سایر مواد باعث می‌شود که طعم‌ها به خوبی با هم ترکیب شوند.

مرحله ۸: آرام پختن خورش

درب قابلمه را نیمه باز قرار دهید تا بخار به آرامی خارج شود و خورش به آرامی جا بیفتد. این مرحله باعث می‌شود که خورش کاملا غلیظ و مزه‌دار شود.

مرحله ۹: افزودن آبغوره و تنظیم نمک

در پنج دقیقه پایانی پخت، آبغوره را اضافه کنید و نمک خورش را به دلخواه اندازه کنید. آبغوره ترشی و تازگی خاصی به خورش می‌دهد.

مرحله ۱۰: سرو خورش

پس از اینکه خورش کاملا پخته و جا افتاد، آن را در ظرف مورد نظرتان بکشید و به همراه برنج سفید یا کته نوش جان کنید. این خورش می‌تواند گزینه‌ای عالی برای مهمانی‌ها و دورهمی‌ها باشد.

انواع خورش مرغ خوشمزه!

  • طرز تهیه خورش مرغ و آلو، غذای مجلسی و بسیار خوشمزه!
  • طرز تهیه خورش مرغ و گردو مجلسی با طعم بسیار عالی
  • طرز تهیه خورش کاری مرغ هندی مخصوص با طعم بسیار عالی
  • طرز تهیه خورش فسنجان با مرغ مجلسی و با طعم بسیار عالی

طرز تهیه خورش مرغ افشاری؛ مرغ را به سبک رستورانی درست کن!

مطالب پربازدید از سراسر وب

  • طرز تهیه قیمه لاهیجانی مجلسی به روش سنتی و اصیل شمالی
  • مدل‌های خاص کت زنانه ایرانی فوق العاده شیک برای درخشیدن مجالس
  • شومیز گیپور دار زنانه فوق العاده شیک؛ خانم های خاص‌پسند ببینند!
  • مانتو کیمونو جدید و فوق العاده شیک؛ ترندهای بازار رو اینجا ببین!
  • مانتو کوتاه خامه دوزی جذاب و خاص؛ فقط خوش سلیقه ها ببینن!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا