دستور آشپزی

طرز تهیه خورش قیمه با سویا، یک خورشت متفاوت و بسیار خوشمزه

در نهایت

طرز تهیه خورش قیمه با سویا

دستور پخت خورش قیمه با سویا یکی از اون دستورهاییه که تو هر خونه‌ای با توجه به سلیقه افراد می‌تونه یکم تغییر کنه. ما اینجا قراره با سویا این غذا رو تهیه کنیم که جایگزین خوبی برای گوشته و برای کسایی که می‌خوان رژیم گیاهی داشته باشن عالیه.

برای تهیه خورش قیمه با سویا، اول لپه رو یک ساعت خیس کنید تا نرم شه و بوش بره. بعد سویا رو هم با آب داغ خیس کنید، آبکش کنید و آب اضافیش رو بگیرید. بادمجان‌ها رو پوست بکنید و بذارید تو آب نمک تا تلخی‌شون بره. پیاز رو رنده کنید و با زردچوبه تفت بدید، سویا و قارچ اضافه کنید و خوب تفت بدید. بعد رب گوجه، نمک، فلفل، لپه و آب جوش اضافه کنید و بذارید بپزه. نیم ساعت بعد لیموعمانی، زعفران، دارچین و گلاب اضافه کنید. در آخر، بادمجان و سیب زمینی سرخ شده رو اضافه کنید و همه چیز رو با هم مخلوط کرده و سرو کنید.

مواد اصلی برای ۴ نفر مقدار
سویا ۲ پیمانه
لپه ۱ پیمانه
پیاز ۱ عدد
بادمجان ۲ عدد
سیب زمینی ۱ عدد
قارچ ۴ عدد
سایر مواد مقدار
رب گوجه فرنگی ۱.۵ قاشق غذاخوری
گلاب ۲ قاشق غذاخوری
زعفران به مقدار لازم
لیمو عمانی به مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، پودر دارچین به مقدار لازم

طرز تهیه خورش قیمه با سویا

مرحله ۱: آماده‌سازی سویا و لپه

ابتدا لپه را باید برای ۱ ساعت خیس کنید تا راحتر پخته شه و بوی آن از بین بره. در ادامه سویا رو با کمی آب داغ خیس کنید تا نرم شه. پس از اینکه سویا خوب خیس خورد، آن را آبکش کنید و فشار بدید تا آب اضافی آن کشیده شه. این کار به شما کمک می‌کنه تا در مراحل بعدی پخت، سویا طعم بهتری داشته باشه.

مرحله ۲: آماده‌سازی بادمجان‌ها

بادمجان‌ها را پوست بگیرید و خرد کنید، سپس آن‌ها را داخل مخلوط آب و نمک قرار بدید تا تلخی بادمجان گرفته شه. این مرحله می‌تواند حدود ۲۰ دقیقه زمان ببرد. بادمجان‌ها را پس از این مدت آبکشی کنید تا آماده اضافه شدن به خورش باشند.

مرحله ۳: تفت دادن پیاز و سویا

پیاز را رنده ریز کنید و داخل تابه‌ای با کمی روغن و زردچوبه تفت بدید تا سبک شه. بعد سویا را اضافه کنید و خوب تفت بدید تا بوی خامی سویا گرفته شه و کمی سرخ شه، در این مرحله به دلخواه چند قارچ اسلایس شده اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله ۴: افزودن رب و ادویه‌جات

رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و تفت بدید تا رنگ آن تغییر کنه. کمی نمک و فلفل سیاه اضافه کنید و سپس لپه‌های خیس خورده را به همراه مقدار کافی آب جوش به مواد اضافه کنید. حرارت را زیاد کنید تا به جوش بیاد، بعد حرارت را کم کنید و درب قابلمه را بگذارید.

مرحله ۵: اضافه کردن لیموعمانی و زعفران

بعد از نیم ساعت، لیموعمانی، کمی زعفران دم کرده، پودر دارچین و گلاب را به خورش اضافه کنید و بگذارید تا خورش به آرامی بپزد و جا افتاده و غلیظ شه. لیموعمانی را می‌تونید پیش از افزودن، در آب گرم خیس کنید و هسته‌های آن را خارج کنید.

مرحله ۶: سرخ کردن بادمجان‌ها و سیب زمینی

در انتها، بادمجان‌ها را با کمی روغن سرخ کنید. سیب زمینی‌ها را نیز پوست بگیرید، به صورت خلالی ریز خرد کنید و سرخ کنید. این دو مورد را در زمان سرو به خورش قیمه با سویا اضافه کنید تا طعم و بافت غنی‌تری داشته باشه.

دستور انواع قیمه ها!

  • طرز تهیه قیمه یزدی خوشمزه و سنتی به روش اصیل یزدی
  • طرز تهیه قیمه نجفی، خورش نذری به سبک عراقی‌ها!
  • طرز تهیه خورش قیمه بدون گوشت، یک غذای ساده و فوری!
  • طرز تهیه قیمه با گوشت قلقلی مجلسی با طعم بسیار عالی
  • طرز تهیه خورش قیمه با مرغ مخصوص با طعم بسیار عالی

مطالب پربازدید از سراسر وب

  • طرز تهیه قیمه لاهیجانی مجلسی به روش سنتی و اصیل شمالی
  • لباس مجلسی ترکی زنانه؛ مدل‌های ترند برای خانم‌های خاص پسند
  • لباس پلیسه مجلسی زنانه فوق العاده شیک؛ در عروسی‌ها بدرخشید!
  • ست لباس راحتی نوزاد دختر؛ ترکیب راحتی و زیبایی برای دلبند شما
  • دامن گلدار دخترانه فوق العاده شیک؛ قشنگترین مدل‌های ترند شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا