دستور آشپزی

طرز تهیه خورش سیب گلاب مجلسی + نکاتی برای طعم و عطر بهتر

در نهایت

طرز تهیه خورش سیب گلاب

هر از گاهی دلمون می‌خواد یه خورش خوشمزه و خاص بپزیم که هم عطر و طعمی دلچسب داشته باشه و هم زیبایی خاصی به سفره‌مون بده. طرز تهیه خورش سیب گلاب یکی از اون دستورهاییه که می‌تونه همین حس و حال خوب رو به آدم بده. این خورش با ترکیب سیب گلاب و گوشت گوسفندی، طعمی منحصر به فرد و کمی شیرین داره که با نان داغ و تازه یا یه دونه برنج سفید خیلی می‌چسبه. پس بذارید با هم این دستور خوش طعم و خاص رو امتحان کنیم و لذت ببریم.

برای تهیه خورش سیب گلاب، اولین کاری که می‌کنیم اینه که گوشت و پیاز داغ رو توی یه قابلمه با کمی روغن تفت می‌دیم تا گوشت رنگش عوض شه. بعد آب اضافه می‌کنیم و میذاریم گوشت بپزه و نرم شه. در این فاصله، سیب‌ها رو پوست می‌کنیم و کمی تفت می‌دیم. وقتی گوشت پخت، سیب‌ها، شیره و سرکه رو اضافه می‌کنیم و میذاریم بپزه. آخر سر هم آرد ذرت حل شده در آب سرد رو اضافه می‌کنیم تا خورش غلیظ و یکدست شه.

مواد لازم برای ۴ نفر مقدار مواد
گوشت ران گوسفندی ۲۱۰ گرم
سیب گلاب ۴ عدد (متوسط)
شیره خرما یا انگور ۲/۳ پیمانه
پیاز داغ ۴ قاشق سوپخوری
آرد ذرت ۱ قاشق سوپخوری و نیم
نمک و فلفل به میزان دلخواه
سرکه سیب ۳ قاشق سوپخوری

طرز تهیه خورش سیب گلاب

مرحله ۱: آماده‌سازی گوشت

ابتدا یک قابلمه مناسب بردارید و درونش کمی روغن بریزید، بذارید روی حرارت تا کمی داغ شود. وقتی روغن داغ شد، پیاز رو اضافه کنید و کمی تفت بدید تا طلایی بشه. حالا گوشت رو هم اضافه کنید و خوب تفت بدید تا رنگش تغییر کنه و کمی سرخ شود.

مرحله ۲: پخت گوشت

بعد، به اندازه کافی آب اضافه کنید تا گوشت داخلش بپزه و نرم شه. در قابلمه رو بذارید و حرارت رو کم کنید تا گوشت به آرامی بپزد و آبش کشیده شود.

مرحله ۳: تفت دادن سیب‌ها

در حینی که گوشت داره می‌پزه، سیب‌ها رو پوست بگیرید، هسته‌هاشون رو دربیارید و کنار بذارید. بعد یک تابه بردارید، کمی روغن توش بریزید و روی حرارت قرار بدید تا داغ شه. سیب‌ها رو داخل تابه بریزید و کمی تفت بدید تا طلایی و نرم شوند.

مرحله ۴: اضافه کردن سیب و شیره به خورش

وقتی گوشت کاملاً پخت و نرم شد، سیب‌های تفت داده شده، شیره خرما (یا انگور) و سرکه رو به خورش اضافه کنید. خوب هم بزنید تا همه چیز با هم مخلوط شود. اجازه دهید خورش برای حدود ۲۰ دقیقه دیگر بجوشد تا سیب‌ها هم پخته و مزه‌ها به خوبی به هم برسند.

مرحله ۵: چاشنی و غلظت دادن به خورش

نمک و فلفل را به میزان دلخواه به خورش اضافه کنید و خوب هم بزنید تا چاشنی‌ها خوب با هم مخلوط شوند. در یک کاسه کوچک، آرد ذرت را با کمی آب سرد مخلوط کنید تا کاملا حل شه، بعد این مخلوط رو به خورش اضافه کنید.

مرحله ۶: جا افتادن خورش

این کار باعث می‌شه خورش کمی غلیظ و یکدست بشه. بعد از اضافه کردن آرد ذرت، خورش را هم بزنید و اجازه دهید برای چند دقیقه دیگر بپزد تا جا بیفتد.

مرحله ۷: سرو خورش

حالا خورش آماده سرو است. اون رو از روی حرارت بردارید و در ظرف مناسبی بکشید. خورش سیب گلاب رو می‌توانید همراه با برنج سفید یا نان تازه سرو کنید. این خورش به خاطر داشتن سیب و شیره، طعمی ملایم و کمی شیرین داره که می‌تونه تجربه‌ی جدید و دلچسبی برای مهمان‌ها و خانواده‌تون باشه.

طرز تهیه خورش سیب گلاب مجلسی + نکاتی برای طعم و عطر بهتر
4
2

مطالب پربازدید از سراسر وب

  • طرز تهیه خورش بوقلمون مجلسی با نکات مهم برای عطر و طعم بهتر
  • هودی فانتزی کره ای دخترانه فوق العاده شیک برای استایل راحت و روزانه
  • مدل لباس دخترانه ایرانی فوق العاده شیک؛ مدل‌هایی که تازه به بازار اومده!
  • مدل ناخن جدید ساده و شیک بهاری؛ طرح هایی که هیچ جا ندیدی!
  • مدل لباس مجلسی خال خالی شیک و خاص از جدیدترین های سال 2024

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا