اخبار اقتصادی

دلار کانال عوض کرد/ مرز مقاومتی دلار شکست

خبرگزاری خبرآنلاین

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بررسی روند بازار ارز نشان می‌داد که قیمت دلار در بازار آزاد بعد از حدود سه ماه، از کانال ۵۰ هزار تومان عبور کرد و به رقم ۵۰ هزار و ۱۲۰ تومان رسید.

اما افزایش قیمت دلار در حالی است که از هفدهم تیرماه تاکنون دلار در اغلب موارد در کانال‌های ۴۸ و ۴۹ هزار تومان در رفت‌آمد بود و زیر سطح ۵۰ هزار تومان قیمت می‌خورد.

با این وجود، دیروز و در اولین روز هفته، دلار افزایش جدیدی را رقم زد و در کانال ۵۰ هزار تومان ایستاد.

برخی فعالان بازار ارز معتقدند که روز گذشته موضوع ممنوعیت معامله با دلار در عراق و درگیری میان حماس و اسرائیل و بروز تنش نظامی میان این دو، بر افزایش قیمت دلار در بازار ارز اثر گذاشته است.

البته فعالان بازار معتقدند که آزادسازی ۱.۷میلیارد دلاری دارایی‌های بلوکه شدا می‌تواند قدرت بازارساز در کنترل نوسان بازار ارز را افزایش دهد.

دیروز اعلام شد: با صدور رای دیوان عالی کشور لوکزامبورگ، موانع قضایی جهت دسترسی به معادل یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار از دارایی های ارزی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در این کشور برطرف شد.

با این حال، با این وجود کارشناسان اقتصادی روند فعلی دلار را صعودی نمی‌دانند و همچنان معتقدند دلار در مسیر خنثی در حرکت است. آنها می‌گویند دلار در مسیر طبیعی خود قرار دارد و بانک مرکزی با خبرسازی توانسته قیمت این اسکناس را در کنترل خود درآورد.

۲۲۳۲۲۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا