اخبار اقتصادی

حقوق پیک موتوری در شهر‌های بزرگ چقدر است؟

تجارت نیوز

به گزارش تجارت‌نیوز، حقوق ایده‌آل پیک موتوری در تهران، امسال به طور متوسط ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است، اما در نهایت حداقل نصف پیک‌موتوری‌ها حقوقی کمتر از این رقم دریافت خواهند کرد.

بررسی بازار حقوق و دستمزد سال گذشته کسانی که به عنوان پیک‌موتوری مشغول به کارند، می‌تواند به تعیین محدوده دستمزد آن‌ها در سال جاری کمک کند. گزارش حقوق و دستمزد ۱۴۰۳ جاب‌ویژن جزئیاتی از نحوه تخمین دستمزد این شغل در سال جدید و در شهر‌های مختلف متشر کرده که طبق آن امسال میانه حقوق پیک‌موتوری در شهر تهران ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، در شهر‌های بزرگ ۱۳ میلیون و در شهر‌های کوچک هم ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است. حالا این تعاریف چه معنی دارند و یک پیک موتوری امسال چقدر حقوق دریافت می‌کند؟

حقوق پیک موتوری در تهران

مهم‌ترین مسئله در تعیین حقوق پیک‌موتوری‌ها، شهر محل زندگی است. طبق اطلاعات جاب‌ویژن، میانه حقوق درخواستی برای پیک موتوری در سال ۱۴۰۳ در شهر تهران، ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است، ولی نصف کسانی که در این گروه شغلی فعالیت دارند، امسال کمتر از این رقم حقوق دریافت می‌کنند.

درآمد پیک موتوری در تهران، امسال به‌طور متوسط ۲۹ درصد افزایش پیدا می‌کند. با استفاده از میزان حقوق دریافتی و درخواستی متقاضیان این شغل هم می‌توان یک محدوده برای آن مشخص کرد: اگر شما سال گذشته هفت میلیون تومان دریافت می‌کردید، امسال متقاضیان این شغل ۹ میلیون تومان حقوق بابت کار در این شغل در تهران درخواست کرده‌اند و ممکن است دریافتی شما هم به همین میزان باشد. اگر ۱۰ میلیون تومان دریافتی داشتید، بخش زیادی از متقاضیان درخواست دریافت ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان داشته‌اند.

اگر سال گذشته ۱۳ میلیون دریافتی داشتید، امسال هم‌رده‌های شما برای انجام این کار ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برای کار در این شغل درخواست کرده‌اند. کسانی که سال گذشته ۱۷ میلیون حقوق می‌گرفتند، نزدیک ۲۱ میلیون و ۶۰۰ و کسانی ۲۲ میلیون حقوق می‌گرفتند هم درخواست کرده‌اند که برای یک ماه کار در تهران به عنوان پیک موتوری ۳۰ میلیون تومان دریافتی داشته باشند.

درآمد پیک موتوری در تهران، امسال به‌طور متوسط ۲۹ درصد افزایش پیدا می‌کند

حقوق پیک موتوری در شهر‌های بزرگ

حقوق پیک موتوری در شهر‌های بزرگ مثل کرج، مشهد، اصفهان، شیراز، تبریز، قم کمتر از تهران است. ۵۰ درصد پیک‌موتوری‌هایی که در این شهر‌ها مشغول به کار هستند احتمالا امسال کمتر از ۱۳ میلیون دریافت می‌کنند. چون میانه حقوق درخواستی سال ۱۴۰۳ در این شهر‌ها ۱۳ میلیون بوده است. افزایش حقوق همین جمعیت هم کمتر از ۳۰ درصد خواهد بود.

بررسی وضعیت حقوق پیک موتوری در سال گذشته و امسال نشان می‌دهد کسانی که سال گذشته در شهر‌های بزرگ به عنوان پیک موتوری کار می‌کردند، امسال احتمالا نزدیک به شش میلیون تومان دریافت می‌کنند؛ چون افراد مشابه آن‌ها همین میزان حقوق را درخواست کرده‌اند.

کسانی که هفت میلیون دریافتی داشتند به احتمال زیاد ۹ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند و حقوق پیک‌موتوری‌هایی که سال گذشته ۱۰ میلیون تومان دریافت می‌کردند، امسال ممکن است در شهر‌های بزرگ به ۱۳ میلیون تومان برسد.

از طرف دیگر کسانی که سال گذشته با ماهی ۱۴ میلیون تومان در شهر‌های بزرگ به عنوان پیک موتوری مشغول به کار بودند، ممکن است نزدیک ۱۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تعیین شود؛ دلیل آن هم میزان حقوقی است که افرادی مشابه آن‌ها برای امسال درخواست کرده‌اند. پیک موتوری با حقوق ۲۰ میلیون تومان در سال گذشته، امسال توقع دارد چیزی حدود ۲۶ میلیون تومان دریافتی داشته باشد.

حقوق پیک‌موتوری در شهر‌های کوچک

حقوق درخواستی پیک‌موتوری در شهر‌های کوچک امسال به‌طور متوسط ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است، اما آمار‌ها می‌گویند نیمی از پیک موتوری‌ها موفق نمی‌شوند بیشتر از نصف این رقم درآمد داشته داشته باشند و باید به افزایش ۳۵ درصدی درآمد خود قناعت می‌کنند.

میزان افزایش حقوق احتمالی پیک موتوری‌ها، بنا بر درخواست متقاضیان کار در این شغل امسال می‌توانند از الگوی زیر پیروی کند: کسانی که سال گذشته پنج میلیون تومان دریافت می‌کردند، امسال احتمالا شش میلیون تومان دریافتی دارند. پیک‌موتوری‌هایی که هفت میلیون تومان دریافتی داشتند، امسال ممکن است با ۹ میلیون تومان مشغول به کار شوند و کسانی که ۱۰ میلیون تومان حقوق می‌گرفتند، احتمالا ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دستمزد دریافت کنند.

پیک موتوری با ۱۵ میلیون حقوق ماهیانه در سال گذشته، امسال می‌تواند روی ۱۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان دریافتی حساب باز کند. ممکن است میزان افزایش حقوق برای کسانی که ۱۹ میلیون تومان دریافتی داشته‌اند هم نزدیک ۲۴ میلیون و ۶۰۰ میلیون تومان باشد.

منبع :

فرارو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا