رسمی: بازی Silent Hill 1 Remake وارد فاز توسعه کامل شد

استودیوی Bloober Team رسماً تأیید کرده است که بازسازی بازی Silent Hill 1 اکنون در مرحله تولید کامل قرار دارد. این خبر طی یک جلسه پرسش و پاسخ اخیر با سرمایهگذاران اعلام شد که در آن، این استودیو به بحث درباره عملکرد آیپی جدید خود، Cronos: The New Dawn، و تشریح وضعیت سایر پروژههای در دست توسعه نیز پرداخت.
طبق گفته مدیران شرکت، Bloober Team در حال حاضر با دو تیم تولید داخلی اصلی فعالیت میکند. یکی از این تیمها به طور انحصاری بر روی Silent Hill 1 Remake متمرکز است، در حالی که تیم دیگر مشغول کار بر روی یک پروژه محرمانه و جداگانه است. علاوه بر این، استودیو فاش کرد که پنج عنوان دیگر نیز از طریق همکاریهای مشترک (second-party) در حال توسعه هستند.
این تأییدیه، ابهامات را برای طرفدارانی که از زمان اعلام اولیه این بازسازی توسط Konami با همکاری Bloober Team، منتظر اخبار جدید بودند، برطرف میکند. اگرچه این استودیو تاریخ انتشار یا جزئیات جدیدی از گیمپلی بازی مورد انتظار Silent Hill 1 را به اشتراک نگذاشت، اما اعلام قرار داشتن پروژه در مرحله تولید کامل، نشان میدهد که فرایند تولید به خوبی رویه خود را طی میکند. همچنین با توجه به کسب تجربه این استودیو در توسعه Silent Hill 2 Remake، پیشبینی میشود ساخت Silent Hill Remake 1 مدت زمانی کمتری به طول انجامد.
جلسه با سرمایهگذاران همچنین اطلاعاتی در مورد Cronos: The New Dawn، جدیدترین IP اختصاصی Bloober Team، ارائه داد. مدیران گزارش دادند که این بازی پس از آخر هفته اول انتشار خود، حدود ۲۰۰,۰۰۰ نسخه فروخته است و کنسول پلی استیشن بیشترین سهم از فروش را به خود اختصاص دادهاند. سهم پلتفرم Steam حدود ۲۵ درصد از کل فروش بوده است.
در پاسخ به این سؤال که آیا Cronos بستههای الحاقی، دنباله یا محتوای قابل دانلود بیشتری دریافت خواهد کرد، استودیو اشاره کرد که در حال حاضر هیچ برنامه توسعه فعالی فراتر از تلاشهای بازاریابی جاری وجود ندارد. با این حال، مدیران تأکید کردند که این آیپی پتانسیل بالایی برای رشد در آینده دارد و میتواند در مسیرهای مختلفی گسترش یابد.
همچنین علیرغم موفقیت نسبی Cronos، تیم Bloober اعتراف کرد که همیشه میزانی از ناامیدی در زمان عرضه محصولات وجود دارد. با این وجود، آنها ابراز اطمینان کردند که این پروژه جایگاه شرکت را در بازار و در نظر گیمرها تقویت کرده و مزایای بلندمدتی به همراه خواهد داشت.
با پیشروی پروژه Silent Hill 1 Remake تحت نظر یک تیم کاملاً متمرکز، به نظر میرسد Bloober Team در حال ایجاد تعادل بین پروژههای بزرگ تحت لیسانس (مانند Silent Hill با همکاری Konami) و توسعه آیپیهای اختصاصی خود است.