PS5 Pro به گونهای طراحی شده تا راههای آسان و اقتصادی را در اختیار توسعهدهندگان قرار دهد
کنسول میاننسلی آینده Sony، یعنی پلی استیشن ۵ پرو (PS5 Pro)، به گونهای طراحی شده است تا راههای آسان و مقرون به صرفهای را به سازندگان برای پیادهسازی پیشرفتها در بازیهای در حال توسعه ارائه دهد.
در جدیدترین قسمت از پادکست Moore’s Law is Dead، یک توسعهدهنده کهنهکار که در کنار سایر عناوین، روی بازیهای The Elder Scrolls نیز کار کرده است، در مورد پلی استیشن ۵ پرو به صحبت پرداخت و گفت که این کنسول نمیتواند قدرتمندتر از مدل پایه باشد؛ زیرا توسعهدهندگان به زمان نیاز دارند تا برای سختافزار جدید برنامهریزی کنند.
بازیهایی که در حال توسعه هستند از قبل بودجهبندی شدهاند؛ بنابراین توسعهدهندگان کار بسیار سختی خواهند داشت که پروژهها را به مشخصات بالاتری نسبت به آنچه قبلاً برنامهریزی کردهاند، ارتقا دهند. این همچنین بدان معنی است که Sony قطعاً با توسعهدهندگان در مورد پلی استیشن ۶ صحبت میکند؛ زیرا برخی بازیها از همین حالا برای عرضه با کنسولهای نسل دهم توسعه مییابند.
با توجه به رویکرد شرکت Sony در نسلهای اخیر، پلی استیشن ۵ پرو به گونهای طراحی شده است که راههای آسان و مقرون به صرفهای را برای اجرای پیشرفتها در اختیار توسعهدهندگان قرار دهد. فناوری ارتقای رزولوشن PlayStation Spectral Super Resolution نیز به همین شکل طراحی شده است؛ زیرا با سختافزار خاص و با کنترل کامل بر میزان تغییرات API، اجرای آن بسیار آسانتر از AMD FSR خواهد بود.
هفته گذشته، اطلاعات بیشتری در مورد برچسب Enhanced پلی استیشن ۵ پرو دریافت کردیم که به عناوینی با وضوح، نرخ فریم و جلوههای ردیابی پرتوی ویژه اعطا میگردد. تنها یکی از این پیشرفتها برای دریافت برچسب Enhanced کافی است؛ بنابراین بعید خواهد بود اگر عناوین زیادی را ببینیم که به طور همزمان گیمپلی ۶۰ فریم بر ثانیه را با ردیابی پرتوی پیشرفته ارائه میدهند.
پلی استیشن ۵ پرو هنوز به طور رسمی معرفی نشده است. با این حال، شایعه شده که در اواخر سال جاری میلادی عرضه خواهد شد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در آینده با ما همراه باشید.
منبع: Wccftech