دسر

طرز تهیه دسر نارگیلی خوش طعم و خاص برای مهمانی

در نهایت

طرز تهیه دسر نارگیلی

دسر نارگیلی یکی از انواع دسرهای خوشمزه، لذیذ و ساده است که خیلی راحت به روش‌های مختلف درست می‌شود و برای پذیرایی و مهمانی‌ها بسیار شیک و مناسب است، دسر نارگیلی بافتی سبک، لطیف و ژله‌ای دارد و خیلی سریع با مواد در دسترس آماده می‌شود. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه دسر نارگیلی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم مقدار مواد
شیر ۲ و نیم لیوان
شکر نصف لیوان
پودر نارگیل نصف لیوان
ژلاتین ۵ قاشق غذا خوری
خامه صبحانه ۱۰۰ گرم معادل یک بستا کوچک
آب سرد نصف لیوان
پودر نارگیل یا پودر پسته برای تزئین ۱ قاشق غذا خوری از هر کدام
مغز گردو خرد شده برای تزئین ۱ قاشق غذا خوری
شکلات چیپسی و ترافل‌های رنگی برای تزئین به مقدار لازم
توت فرنگی و موز برش داده شده برای تزئین به مقدار لازم

طرز تهیه دسر نارگیلی

مرحله ۱: مخلوط کردن شیر و شکر و بن‌ماری کردن آن‌ها

ابتدا مقداری شیر را داخل یک ظرف بریزید، شکر را به آن اضافه کنید، هم بزنید، سپس ظرف را به روش بن‌ماری روی حرارت غیر مستقیم نگه دارید تا ذرات شکر در شیر حل شوند، بافت صاف و یکدستی تشکیل شود، سپس آن را از روی حرارت غیر مستقیم بردارید.

مرحله ۲: مخلوط کردن پودر ژلاتین با آب سرد و بن ماری کردن آن

سپس مقداری پودر ژلاتین را داخل یک ظرف کوچک بریزید، کمی آب سرد به آن اضافه کنید، با قاشق هم بزنید تا خوب با هم مخلوط شوند و بافت اسفنجی شکلی تشکیل شود، سپس ظرف مخلوط ژلاتین را به روش بن‌ماری روی حرارت غیر مستقیم نگه دارید.

مرحله ۳: ریختن خامه داخل یک ظرف و نگه داشتن آن روی حرارت غیر مستقیم

وقتی که ذرات ژلاتین کاملاً آب شدند و بافت مخلوط تشکیل شده شفاف و یک دست شد، ظرف ژلاتین را از روی حرارت غیر مستقیم بردارید و کنار بگذارید، سپس مقداری خامه را داخل یک ظرف بریزید، ظرف خامه را هم به روش بن‌ماری روی حرارت غیر مستقیم نگه دارید.

مرحله ۴: اضافه کردن مقداری شیر گرم به خامه و مخلوط کردن با هم

سپس اجازه دهید تا خامه روی حرارت غیر مستقیم کاملاً ذوب شود و بافت آن نرم و رقیق شود، بعد از آن مقداری از مخلوط شیر و شکر را ابتدا داخل خامه بریزید، هم بزنید تا خوب با هم مخلوط شوند، با این روش شیر و خامه کاملاً هم دما می‌شوند و بافت آن‌ها خراب نمی‌شود.

مرحله ۵: اصافه کردن خامه و مخلوط ژلاتین به شیر

بعد خامه را داخل شیر بریزید، با همزن دستی یا قاشق هم بزنید تا خوب با هم مخلوط شوند و خامه کاملاً به خورد مواد برود، سپس مخلوط ژلاتین را هم روی مواد بریزید، هم بزنید تا کاملاً با هم ترکیب شوند و بافت یک دستی تشکیل شود.

مرحله ۶: اضافه کردن پودر نارگیل به مخلوط مواد

بعد از آن مقداری پودر نارگیل را به ترکیب مواد اضافه کنید و با همزن دستی هم بزنید تا خوب با هم مخلوط شوند، طوری که عطر و طعم همه مواد با هم ترکیب شود، بعد از اضافه کردن پودر نارگیل، بافت مخلوط تشکیل شده یک دست و کمی غلیظ‌تر می‌شود.

مرحله ۷: قرار دادن قالب برای چند دقیقه در یخچال و ریختن مخلوط مواد در آن

سپس قالب را آماده کنید، لازم نیست که قالب را چرب کنید فقط به مدت نیم ساعت آن را در یخچال قرار دهید تا کاملا خنک شود، بعد از یخچال بیرون بیاورید و مخلوط مواد را داخل قالب بریزید، با سلیقه خودتان می‌توانید از هر شکل و سایز قالب استفاده کنید.

مرحله ۸: قرار دادن قالب مواد دسر در یخچال

بعد از آن قالب را در یخچال قرار دهید و اجازه دهید تا به مدت ۴ تا ۵ ساعت داخل یخچال بماند، استراحت کند، مخلوط داخل آن خودش را بگیرد و منسجم شود، بعد از این مدت قالب را از یخچال بیرون بیاورید، با دست به آرامی لبه‌های دسر را به سمت داخل بکشید.

مرحله ۹: جدا کردن دسر از قالب و قرار دادن در ظرف مناسب و تزئین دسر

وقتی که دور تا دور دسر را با دست از قالب جدا کردید، سپس قالب را برگردانید تا دسر به شکل کامل و قالبی از آن خارج شود، بعد دسر را داخل ظرف سرو مناسب قرار دهید، سپس با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان روی دسر را با پودر نارگیل، پودر پسته یا مغز گردوی خرد شده تزئین کنید

مرحله ۱۰: تزئین کردن دسر و برش زدن آن به شکل و اندازه دلخواه

برای تزئین کردن دسر طبق سلیقه و به دلخواه خودتان عمل کنید، برای تزئین می‌توانید از شکلات چیپسی، ترافل‌های رنگی یا برش‌های حلقه‌ای موز و توت فرنگی استفاده کنید، در آخر دسر نارگیلی را با یک چاقوی تیز در شکل و اندازه دلخواه برش بزنید. در آخر چند برش از دسر نارگیلی را داخل یک ظرف مناسب بچینید و آن را به عنوان یک دسر شیک و جذاب برای پذیرایی و مهمانی‌ها همراه با انواع دورچین و مخلفات سرو کنید.

طرز تهیه دسر نارگیلی خوش طعم و خاص برای مهمانی
5
2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا